Pij wode


Wstecz

PIJ WODE! – NIE TYLKO LATEM Pomimo tego, iż woda nie jest składnikiem odżywczym, a co za tym idzie, nie dostarcza energii, życie bez niej byłoby niemożliwe. Reguluje ona bowiem najważniejsze procesy życiowe, co pozwala na zachowanie zdrowia i harmonijne funkcjonowanie całego organizmu. Wiele osób pomija w swojej diecie picie wody w czystej postaci. Zastępują ją innymi napojami, a to może mieć miej lub bardziej poważne konsekwencje dla zdrowia. Dzieje się tak dlatego iż woda pomaga w dostarczaniu składników odżywczych do wszystkich narządów, dotlenia organizm, wypłukuje z niego szkodliwe substancje, reguluje temperaturę ciała oraz poprawia funkcjonowanie najważniejszych narządów, takich jak: serce, wątroba, czy nerki.

Woda ma też bardzo znaczący wpływ na metabolizm oraz regulację procesów trawiennych, co przekłada się na utrzymywanie prawidłowej masy ciała. Ponadto pomaga ona w kształtowaniu wymarzonej sylwetki, gdyż wspomaga rzeźbienie mięśni, poprawia wydolność organizmu podczas ćwiczeń, a także redukuje cellulit. Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasze złe samopoczucie, spadek energii i bóle mogą być również spowodowane tym, iż dostarczamy do naszego organizmu za mało wody. Skutkiem tego mogą być właśnie bóle głowy, czy pleców, problemy z pamięcią i koncentracją oraz uczucie zmęczenia i braku energii.

Należy pamiętać, że dorosły człowiek powinien wypijać nawet do 2,5 litra wody dziennie. Dlatego warto wypracować sobie zdrowy nawyk, który sprawi, że picie wody będziemy traktować jak stały element różnych pór dnia. Aby mieć większą kontrolę nad tym, ile wody dziennie wypijamy, dobrze jest na początku zapisywać sobie na kartce każdą wypitą ilość. Dla większej świadomości, ile wody do tej pory w ciągu dnia się wypiło, warto pić ją w szklance, lub zaznaczać sobie na butelce poziom i godzinę, do której dana ilość powinna zniknąć z butelki.


Wstecz